話說英國🇬🇧雖然NHS提供咗免費嘅醫療服務,但喺牙科保健上面就唔係免費🆓。如果你有留意嘅話,應該知道NHS牙醫係會平啲。但係,由於種種原因,NHS牙醫而家買少見少,大家都係教要續間打去問「Do you accept new NHS patients?」

麻煩之餘,因為牙醫唔似GP,冇地區限制🚫,即使俾你搵到,隨時間牙科診所🏥距離你母雷公咁遠!

雖然係一個慳錢嘅機會,但係我都係選擇咗屋企附近嘅牙醫嚟睇。

雖然應該唔會有人咁啱住哩區,但係都開埋名啦!就係呢間「Long Hanborough Dental Practice 」。


由於只係一街之隔,2 Nov 2023就同老公直接去咗診所🏥嗰度查詢🔍。

然後先知原來new patient係唔可以直接搵hygienist洗牙🦷的!(至少呢間係唔得)

如果要搵hygienist,就要先登記做new patient,登記new patient要做一個initial assessment,check up連x ray要60+20=£80。而hygienist appointment則要£70。

我由於時間flexible啲,所以book咗14 Nov第一次見牙醫連埋hygienist appointment。

Book的時候只係留咗姓名同聯絡電話☎️,亦都需要每人俾£40 Deposit。

但由於只係口講個名,個receptionist串到錯晒,好彩佢會俾張appointment card我!

於是14 Nov當日我先話返俾佢聽改返個名,全程唔洗出示身份證明文件!

牙醫check up好快,佢決定照兩張x ray,但出乎我意料之外嘅係,佢照X ray竟然唔洗閂門,只係個人走咗出去!雖然牙🦷嘅X ray只係好少度數,但係令我有啲意外呢!但總括嚟講診所環境算乾淨,做嘅野亦算好正路。

牙醫飛快地同我講,我兩邊下排牙🦷嘅wisdom teeth 都有decay(蛀牙🦷)嘅情況,需要做filling(補牙),而通常佢地用white filling,問我o唔okay,亦話埋俾我聽價錢,一隻180,仲唔可以兩隻一齊做要分開嚟!而且要洗咗牙先可以做🤥。其他🦷嚟講就係下排牙內側需要加強清潔。

然後就睇完了。全個過程15分鐘都唔洗。

而Hygienist方面,都有再簡單檢查一下我啲牙🦷,而佢就話我啲牙石(tar tar)比較嚴重,亦都有問我刷牙習慣之類。我牙肉都有啲流血🩸情況,佢話係gum disease(而牙醫係話look healthy)。牙醫同Hygienist都有suggest我用電動牙刷(electric toothbrush),我鼓起勇氣問Hygienist suggest邊種toothbrush,佢就話要spinning個鐘,仲特登提到Oral B嘅電動牙刷添!

佢話Oral B嘅電動牙刷🪥無論平貴都okay。要針對牙肉同牙齒🦷之間的空隙刷,一星期仲要用三次牙線🫤


跟住就開始洗牙啦,過程同香港一樣,洗完之後上返一層牙膏味嘅野,我諗大概洗咗15分鐘左右,洗得都okay!

跟住就俾咗今日嘅錢就完了。過程都好smooth好舒服滿意👍🏻

另外知道佢地診所有個monthly嘅dental plan,主要係每個月俾£12.5,就可以享有兩次free check up同埋20% treatment discount(包括洗牙同filling),之但係,佢只係俾dentally fit嘅patient 去join,所以我做完filling之前都唔join得!


我簡單計算🧮:

routine check up: £45 x 2

洗牙:£70*0.2=£14 x2

=£118


£12.5*12=£150


因此,假設我只係需要一年洗兩次牙,1-2次check up而唔需要任何treatment,個monthly plan其實係幫我慳唔到咩錢架。不過好在係月供,對於每個月清袋嘅英國人嚟講可能係好事?


而且其實可能半年洗一次牙都未必需要半年check up一次,上次問完唔知有冇記錯,好似每兩年至少要check up一次。


所以可能我未必會join呢個plan住啦,不過始終都係一個買保險嘅概念呢🫤要再諗清楚⋯


參考資料