我竟然仲未為溏心蛋整個筆記-口-

話説事緣同事SH小姐有日Night food帶咗溏心蛋翻嚟,賣相簡直驚為天人!啲蛋黃係全部都流心的,整到恰到好處。一般情況下我係唔食流心蛋的,但係配上溏心蛋個汁,唔知點解就好正!

所以問佢攞咗個食譜,雖然搞咗勁耐,應該差唔多有一年lol 我先試第一次,但遲到好過冇到吖嘛!

價錢方面,外面一隻溏心蛋大概HK$7,而自己做的因為材料也矜貴一點,大概HK$2 一隻蛋,醬汁方面就視乎你做的次數和分量了,大概成本是HK$5 左右一隻蛋上下吧!自己做其實超級無敵簡單,沒有味醂也可以自製哦

Table of content:

  • 食譜
    • 煮汁
    • 煮蛋    
      • 氣炸法 
      • 水煮法
        • 室温蛋  
        • 雪櫃蛋
  • 初心者筆記 


食譜如下:

鰹魚豉油+味醂+水(我係1:1:1咁落,再自己慢慢試到啱味。)、

如果用日本濃口醬油,醬油:水比例1:2-4比較靠譜,可以加啲料理酒。


Chi Chi Ma 醬汁 (4-5隻蛋份量)

水110ml 

醬油70ml 

味醂20ml (唔想太重酒味可減)

糖2 湯匙

整完醬汁之後可以試下個味先~

同埋下次再整既時候可按個人口味調整醬汁😆



<啲汁嘅份量可以搵你會用嚟浸雞蛋嘅盒嚟量,要完全浸過曬啲雞蛋先得>

調完味之後煲滾啲汁,等到啲汁完全凍哂之後先再落雞蛋放雪櫃浸一日

整好汁先烚蛋(´▽`)

TIPS:點解要煲嘅啲汁😹會濃啲㗎🤣 或者可以消毒?

雞蛋

氣炸法

雪櫃蛋不預熱的情況下3隻蛋180度下13分鐘~然後放冰水降温

水煮法

室温蛋

雞蛋買返嚟放室溫唔好雪凍佢(因為好控制温度,滾水落蛋會爆)

煲一鍋水,水要可以蓋過啲蛋。

煲滾水之後先落蛋。最好搵個勺慢慢落,啲蛋好易會爆。(落蛋嗰陣時盡量唔好差太遠時間,好易會有啲過熟有啲太生)

冚蓋細中火煮5分30鐘(要自己試幾次睇下佢個生熟程度)p.s.根據我自己的IRIS OHYAMA,2度要煮6分鐘我認為剛剛好

即刻倒入冰水等一陣再剝殼(剝殼可以浸係水都會無咁易爛)

蛋要自己試幾次先整到(/ω\)

雪櫃蛋

如果唔想等,哩個方法都可以minimize 爆蛋嘅風險~ 首先大火(IRIS OHYAMA 3度)煮滾(不用冚蓋以便觀察),再轉2度冚蓋煮4分鐘~
實測:煲滾約用了6分30秒。冚蓋煲滾用咗5分鐘

TIPS:想蛋白快啲凝固可以加鹽,增加成功率(原因在此/button

想睇食譜睇到哩到就得啦~ 以下喺初心者筆記。


初心者筆記

Trial 1 (10 Jan 2022)



室温:19度
屋企冇鰹魚豉油,求其攞咗個嚟試。
用咗1:1:1(各50ml),米酒就落咗30ml



不知道是否用的醬油不對,調出來是有點太鹹,我醃了大概5小時左右,味道是對了!但浸蛋因為沒有浸沒,所以一邊深色,一邊冇色🤣

之後我用翻同一隻汁整咗第二次,今次加多咗水到淹沒啲蛋,今次啲蛋醃製得啱啱好!都喺放咗一晚左右,但係我懷疑啲蛋應該可以煮多一陣,下次會試下用新汁,蛋會試6分鐘,因為好容易整爛。同埋唔知一次過整多幾隻蛋會唔會唔熟呢?

Trial 2 (18 Jan 2022)

這幾天看了不少資料,大家都說溏心蛋汁的存放時間大概是一周,重複使用前要先煮滾,確實殺菌~反而第一次用就沒有要求一定煮滾~不過我覺得某程度上能逼出酒香吧?

至於溏心蛋汁最後則可加水做成丼飯汁/鹵水雞髀/馬鈴薯燉肉^_^

這次用了這兩款汁,只是鰹魚豉油雖然說是兩倍濃縮,但即使是不兌水感覺也不濃?出來汁的顏色很淡,感覺是用來做湯底的那種鰹魚汁!

所以我覺得還是醬油:水比例1:2-4比較靠譜!
這次我在煮汁是偷偷加了一點上次的醬油~但蛋還是不太鹹😹
再接再勵!









Trial 3 (23 Jan 2022)

我問了SH小姐,原來她用的鰹魚豉油是三倍濃縮的!
下次就試試她的配方~
而這次我試的是第二個煮蛋的方法:雪櫃蛋取出後用大火(IRIS OHYAMA 3度)煮滾,再轉2度冚蓋煮4分鐘~
實測:煲滾約用了6分30秒。
略嫌有點太熟了~但蛋黃仍然流心~下次可以在冚蓋煮的時間略減至3分半鐘,因為開始滾同真正滾中間其實都有半分鐘的時間差

Trial 4 (10 Mar 2022)

雪櫃蛋冚蓋3度煮滾用咗5分鐘,之後用2度3分鐘,太生了~連蛋白都未熟好難剝殼~ 
後來用翻嗰啲水再煮兩隻蛋用咗7分鐘~
哩批蛋都係好perfect嘅蛋!



但係下一批我用咗Iris Ohyama個大煲(打邊爐果個),雪櫃蛋三度煮咗11分鐘先滾,跟住又煮咗6分半鐘。就是超熟…完全fail。我的結論是不論煮滾用幾耐, 滾咗之後用4分鐘就冇錯,但最好煮滾嘅時間要快,越大火越好。

Trial 5 (23 Mar 2022)

今天嘗試用氣炸的方法做溏心蛋~
網絡上的食譜是雪櫃蛋+不用預熱的氣炸鍋 170度 炸8分鐘最好,但經過我的嘗試,8分鐘根本連蛋白都未熟!所以説做溏心蛋這件事真的很難掌握。我則是差不多試了一排蛋才找到小小成功的方法。因為170度8分鐘不行,於是我嘗試了200度8分鐘,也不行,於是我直接用15分鐘,結果蛋熟透了。接着,我試了一隻蛋180度15分鐘,結果只有蛋黃心一點點沒有熟透。最後我用180度3隻蛋試了12-14分鐘的版本,但蛋白還是有點粘殼。

溏心蛋對於温度的控制很敏感,我認為我的氣炸鍋可能功率比外面的低,但提升温度只會讓蛋的外圍烤焦,所以只能用提升時間的方法了。我下次會試試不預熱的氣炸鍋3隻蛋烤15分鐘的版本,應該是很安全的了。

Trial 6 (26 Mar 2022)

實測不預熱情況下3隻蛋15分鐘,幾乎全爆全熟了。所以我試了3隻蛋不預熱12分鐘,結果有一隻蛋白不熟而失敗,有兩隻都成功變成溏心蛋!下次應該13分鐘就鐵定成功啦!

Trial 7(29 Mar 2023)

事隔一年在英國再做,用了日本的萬字醬油,以為是濃口,也要兌水多一點,但結果似乎不夠鹹。用了Thermomix的方法煮蛋,well cooked,但蛋白不離殼,裏面卻已經很熟了,我選的是medium,下次試試加鹽煮。

參考資料